woensdag 20 april 2011

Ding 22 - Bibliotheek 2.0

Wat ik hiermee van belang vind is dat ik geen bibliothecaris ben en werk ook niet achter de balie. Ik vermoed dat iemand die wel dat werk uitvoert een ander mening zou hebben. Zelf denk ik dat KNW goed bezig is met integreren met de klant. Ten opzicht van eerder jaren werkt de klant veel meer zelfstandig en is niet zo afhankalijk van bibliotheek personeel. En dit zou de komend jaren veel meer gebeuren denk ik. Toch moeten wij een groep klanten niet vergeten. Hoe groot dit groep is heb ik geen notie van. Er zijn klanten die niet overweg kunnen met een computer. Wij moeten wel alert blijven voor dit groep. Regelmatig zie je reclame en verwijs ze je door naar hun webpage. Natuurlijk raken ze een klant kwijt. Wij moeten zorgen dat het bij ons beter gaat!!

2 opmerkingen:

  1. We hebben een duidelijke taak naar mensen die hun weg niet kunnen vinden op web 2.0, web 1.0 en sowieso met de computer- daar heb je gelijk in. Maar vind je dat we ook voldoende doen voor/met degenen die hun weg daar wel kunnen vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk toch dat het een prima idee zou zijn om mini-cursussen te geven van wat wij in de 23 dingen heeft gedaan.
    De computers hebben we en toch nog een ander bron van inkomsten.

    BeantwoordenVerwijderen