zaterdag 2 april 2011

Ding 18 Library Things

Library Things, wat een mooi programma. Ik ben wel begonnen met mijn library lijst. Nu zie ik hoe gevarieerd mijn boeken zijn. Het is mij ook gelukt om mijn lijst toe te voegen aan mijn blog. (Eindelijk werkte iets voor mij, hurrah!!) Maar ja, voor twee boeken waren er geen kaften dus die laat hij niet zien.  Ze zijn Slumdog Millionaire van Vikas Swarup en The Chambe van John Grisham. Wat ik mooi vind is dat de discussies zijn van "gewone mensen" en lees je echt wat ze over een boek denk. Het zijn dus geen verkoop praatjes!! Ik heb meteen boeken op mijn "nog te lezen lijst" kunnen zetten. En ja, boeken van mijn lijst staan ook op de discussiepagina!! Leuk om te zien.
Voor de bibliotheek zijn er heel veel mogelijkheden. Vroeger had je een boeken club waar mensen bij elkaar kwam om over een van te vooren uitgekozen boek te discussieren. Dit zou hier ook gedaan kunnen worden maar dan vanachter de computer. De bibliotheek zou ook kunnen melden bijv. Sprinters, nieuwe boeken, de meeste geleende boeken in een maand enz. enz.
Wat ik zeker weet is dat als ik meer tijd heb ga ik wel verder werken met Library Things.

1 opmerking:

  1. Aanstekelijk enthousiasme - daar wordt Spookie vrolijk van. Leuk dat je ook noemt dat je zelf door het gebruik van LibraryThing ineens de verscheidenheid van je boekkeuze ziet. Het is inderdaad een ander perspectief.

    BeantwoordenVerwijderen