maandag 4 april 2011

Ding 19 Sociale Netwerken

Sociale Netwerken. Ja, het is wat de naam zegt maar wel van achter een computerscherm. Eigenlijk een beetje als twitteren maar dit wordt meer gedaan van een pc of laptop en niet vanaf een mobieltje. Ik kan niet zeggen, doordat ik geen ervaring ermee heb, als hyves leuk is of een andere uitdrukking hiervoor vinden. Wat ik wel weet is dat terwijl mensen bezig zijn om via dit soort netwerken ervaringen uit te wisselen, en persoonlijke gebeurtenissen te vertellen (!!), moeten ze bewust zijn van "Big Brother". Het is bekent dat bedrijven gebruik maken van dit soort netwerken om erachter te komen wat voor soort persoon heeft bij hun bedrijf gesolliciteerd. Natuurlijk kan dit in je voordeel werken net zo goed als je nadeel.
Wij weten nog het verhaal van die old-timer auto die gestolen was en binnen een paar uurtjes terecht was door het nood oproep op hyves te zetten. Niet alles is negatief dus.
Wel vind ik dat hyves is om te chatten en dus niet zo sterk voor zou komen in de bibliotheek wereld. Ik denk dat er andere programmas zijn die meer passend zijn, bijv. Library things of google documenten.

1 opmerking:

  1. Grappig dat je dat laatste opmerkt, terwijl onlangs in de krant stond dat ledentallen van bibliotheken juist in de lift zitten door sociale netwerken. Onderschat ze niet - daar zitten veel van onze klanten en daar kunnen we ze dan ook bereiken. Hoe we dat het best kunnen doen blijft wel een hoofdvraag.
    Je waarschuwing is trouwens terecht.

    BeantwoordenVerwijderen